Wiadomości z rynku

poniedziałek
30 grudnia 2024

Nowa opona Dunlopa SP 244 do przyczep

Opony
21.01.2011 00:00:00
Dunlop przedstawił nową oponę SP 244 do przyczep. Według producenta pozwala ona obniżyć koszty eksploatacji, a przeznaczona jest do różnych zastosowań. Zastąpi opony do przyczep SP 242 i SP 352. Dłuższa żywotność opony SP 244 w porównaniu z jej poprzedniczką, SP 242, wynika z zastosowania wyjątkowo szerokiej powierzchni styku (ilość gumy zwiększono o 15%) i redukcji tarcia. Nowa konstrukcja opony oznacza też zmniejszenie podatności na uszkodzenia i sprawia, że lepiej nadaje się ona do ponownego bieżnikowania. Opona jest także lżejsza i łatwiejsza w montażu.
Dunlop przedstawił nową oponę SP 244 do przyczep. Według producenta pozwala ona obniżyć koszty eksploatacji, a przeznaczona jest do różnych zastosowań. Zastąpi opony do przyczep SP 242 i SP 352.
Oponę SP 244 charakteryzuje m.in. specjalnie dopasowana rzeźba bieżnika i wytrzymały korpus, co ma zapewniać przebieg dłuższy o 20% w stosunku do poprzedniego modelu tej opony, SP 242, i niskie koszty. Nowa opona uzupełni opony SP 344 na oś sterującą i SP 444 na oś napędową.
Zadaniem stojącym przed projektantami Dunlopa było stworzenie opony do przyczep, która sprosta rosnącemu zapotrzebowaniu firm transportowych na ogumienie do różnych zastosowań.
Dłuższa żywotność
Dłuższa żywotność opony SP 244 w porównaniu z jej poprzedniczką, SP 242, wynika z zastosowania wyjątkowo szerokiej powierzchni styku (ilość gumy zwiększono o 15%) i redukcji tarcia. Na zwiększenie wytrzymałości opony wpłynął również sztywny wzór 5-żebrowego bieżnika o gładkich zaokrąglonych rowkach, udoskonalona konstrukcja ścian bocznych i stopki oraz pasy z kordów wykonanych ze stali o najwyższej odporności na zrywanie mechaniczne.
Mniej uszkodzeń i oporów
Nowa konstrukcja opony oznacza też zmniejszenie podatności na uszkodzenia i sprawia, że lepiej nadaje się ona do ponownego bieżnikowania. Opona jest także lżejsza i łatwiejsza w montażu.
Kształt rzeźby bieżnika modelu SP 244 ma także inne zalety: technologia Multi Radius Tread (MRT) zmniejsza zużycie bieżnika i wydłuża jego żywotność. Wzmocnione żebra boczne spowalniają zużycie opony i zapewniają lepszą przyczepność podczas wchodzenia w zakręt. 5-żebrowa konstrukcja bieżnika pozwala na równomierne jego zużycie, a co za tym idzie wyższe przebiegi i niższe opory toczenia. Trójwymiarowe rowki w kształcie zygzaka dają lepsze hamowanie na mokrej nawierzchni i chronią przed zatrzymywaniem kamieni. Lepszy rozkład ciśnienia w oponie - wynikający z zastosowania technologii MRT - pozwala na jej jednolite, zmniejszone zużycie. Rozmieszczenie kanałów poprzecznych pozytywnie wpływa na przyczepność na mokrej nawierzchni i zmniejsza poziom hałasu.
W porównaniu do poprzednich modeli, SP 244 ma niższe o 5% opory toczenia oraz o 2% lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni.
Początkowo model SP 244 będzie oferowany w dwóch rozmiarach: 385/65R22.5 160K (158L) i 385/55R22.5 160K (158L). Stopniowo wprowadzane będą inne rozmiary. Dunlop oferuje ponad 130 różnych opon dla ciężkich samochodów ciężarowych i autobusów. Wielu producentów samochodów użytkowych, m.in. DAF, ERF, Isuzu Truck, Iveco Ford, LCV, Leyland Trucks, MAN, Mercedes-Benz, Renault i Volvo, stosuje opony Dunlop w wyposażeniu fabrycznym.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.