Wiadomości z rynku

piątek
27 grudnia 2024

Lamborghini znaczy moc

Ciągniki Lamborghini R6.190 VRT
16.07.2010 00:00:00
Międzynarodowa grupa producencko-handlowa Same Deutz-Fahr, której częścią jest włoski potentat wytwarzający maszyny rolnicze, wprowadziła na rynek nowy traktor uniwersalny. Ciągniki Lamborghini R6.190 VRT są reprezentantem coraz liczniejszej grupy traktorów przeznaczonych dla dużych gospodarstw rolnych.
Seria Lamborghini R6 VRT obejmowała dotąd dwa traktory: R6.150 VRT z silnikiem o mocy maksymalnej 165 KM oraz R6.170 VRT (184 KM). Nowa maszyna jest największą z serii, dysponuje mocą maksymalną 224 KM. Podobnie jak poprzednie traktory tej serii wyróżnia się zewnętrznie m.in. mocno pochyloną pokrywą silnika. Taka konstrukcja ma zapewniać operatorowi szersze pole obserwacji.
Siła sześciu cylindrów
Moc generuje nowy, sześciocylindrowy, koncernowy turbodiesel marki Deutz. Silnik wykonano w technologii czterozaworowej, a został wyposażony w intercooler i innowacyjny, elektronicznie kontrolowany system wtrysku wysokociśnieniowego - Deutz Common Rail (DCR). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 851 Nm jest osiągany przy 1.600 obr/min. Chłodzony zewnętrznie system recyrkulacji spalin ma redukować zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji. Jednostka może być zasilana paliwem z dodatkiem biokomponentów. Napęd przenoszony jest bezstopniowo na cztery koła. Skrzynia biegów zapewnia możliwość jazdy z prędkością od 0,02 do 40 km/h (opcjonalnie do 50 km/h). Wielofunkcyjna dźwignia służy nie tylko do zmiany prędkości i kierunku jazdy, ale również do obsługi podnośnika hydraulicznego.
Hydraulika i... komfort
Pompę układu hydraulicznego zaopatrzono w system Load Sensing, o zmiennym wydatku, uzależnionym od natężenia wykonywanych aktualnie zadań. Serce systemu stanowią cztery rozdzielacze ośmiodrogowe, każdy wyposażono w regulator przepływu. Funkcje podnośnika o maksymalnym udźwigu 9.240 kg są monitorowane przez zintegrowany system diagnostyczny. Kontroluje on regulację mocy, pozycji, szybkiego opuszczenia na ziemię oraz poślizg, blokadę maszyn na czas transportu, ograniczenie wysokości podnoszenia, regulację prędkości opuszczania. Jest też specjalny mechanizm amortyzujący drgania, uruchamiany automatycznie podczas jazdy po drogach (od prędkości 8 km/h).
Model R6.190 ma także nowy panel kontrolny i opcjonalny panel sterowniczy iMonitor, dzięki któremu operator może kontrolować, regulować i konfigurować wszystkie funkcje maszyny. Terminal posiada graficzny interfejs. Zmiana ustawień odbywa się poprzez przekręcenie gałki. Terminal zaopatrzono również w radio, odtwarzacz MP3, zestaw słuchawkowy Bluetooth oraz automatyczną kamerę wsteczną. Pneumatyczne zawieszenie fotela kierowcy wraz z amortyzacją kabiny, a także mostu przedniego ciągnika mają zagwarantować operatorowi odpowiednią wygodę pracy, nawet na bardzo nierównym podłożu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.